Laxgryta



För mig är snabblaggad med god mat vad biblen är för en präst... Hälst vill jag att maten ska stå på bordet inom 5 minuter, men det är lite väl ambisiöst det inser jag ju =).
Men idag fick jag allt till det. Middagen klar på kanske 20 minuter, det kallar jag snabbt! Men då valde jag att göra pulvermos istället för hemmagjort, men det gör jag bara för att min sambo föredrar pulver istället för äkta. Fråga mig inte varför, jag står här själv som ett frågetecken. Hur som hälst här kommer receptet:

SNABBASTE LAXGRYTAN
2 port



2 st laxfiler
1 ½ dl kräftstjärtar eller räkor
1 förp Kelda citronsås
1 tomat
1 bit purjolök
1 ½ dl matlagningsgrädde
Gräslök
Salt
Peppar

Skiva purjolöken och tärna tomaten. Salta och peppra lite.
Börja med att fräsa detta i en stekpanna någon minut.
slå över citronsås och grädde och låt detta bli varmt.
Tärna under tiden laxen och blanda ner den.
Låt allt koka tills laxen är klar ca 10 minuter.
Blanda ner kräftstjärtar/räkor och låt dom bara bli pricis varma.
Strö över gräslök.
Servera detta med potatismos och rårivna moröter



Detta går både snabbt och är supergott.
Testa vetja!!


Kommentarer
Postat av: bloggläsare

Detta bara måste jag prova. Låter helt underbart gott. Du sitter på många bra recept du. Prova prova prova.

2010-04-19 @ 22:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0