Nyheter i hyllan...


I vår lilla familj så är vi inte sådär mycket för påsken, vi firar den inte på något nämnvärt sätt mer än att vi alltid äter middag hemma hos mina föräldrar eftersom dom båda fyller år. Så även denna påsken men vi ska ut och äta på restaurang imorgon kväll. Så idag har vi haft en riktig lat dag jag och min man, svågern och kompisen... Till lunch blev det MAX och kvällsmaten bestod av pizzabuffe. Riktigt lätt och gott med tanke på att jag fortfarande inte är 100 % pigg från min eländiga förkylning =(.

Men jag ska minsann ta och bjuda på något supergott och dessutom lättlagat i alla fall.

För någon vecka sedan hittade jag en kul nu produkt i affären och matglad som man är och såklart alltid sugen på att prova nya saker så köpte jag hem detta:



Detta visade sig bli så underbart gott och helt klart något som kommer göras igen i vårt lilla hem.
Jag gillade dock inte salsan, den var på tok för stark för min smak, men min man tycket mycket om den!

Nu till receptet…
Till ca 4 portioner behöver du:
500 g kycklingfilé
2 msk olja
1 påse crispy chicken bites

Strimla kycklingen och lägg i en skål, blanda ner olja och påsens innehåll. Blanda riktigt noga och fördela kycklingbitarna på en ugnsform och tillaga på 225 grader i ca 20 minuter, tills dom är gyllene.




Vi valde att blanda detta med sallad, majs, tomat, gurka och ost i ett tortillaskal.





Testa detta och njut av något gott i påsk!

Nu ska jag ta och krypa ner i sängen och titta på NEW MOON.
Kram på er.




Kommentarer
Postat av: Fia

Det såg RIKTIGT gott ut. Påminner lite om nuggets, smakade det så?? Puss

2010-04-02 @ 22:35:51
URL: http://flisanfisan.blogg.se/
Postat av: Anna

JA det är likt nuggets, man kan ju skära större kycklingbitar och äta som som just nuggets

2010-04-02 @ 22:48:48
URL: http://annatestarmat.blogg.se/
Postat av: tora

Åh vad gott det ser ut! :)

2010-04-03 @ 17:07:39
URL: http://bakdags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0