Vitlöksbröd


Idag skulle jag ha bakat och lagt upp lite kul recept på nybakade kakor, men när jag kom hem hade jag ont i huvudet och när jag insåg att jag inte hade smör så det skulle räcka så tapade jag helt sugen. Jag valde att krypa ner i sängen och dra täcket över huvudet till sambon och vår tillfällige inneboende kom hem från jobbet.
Så istället för kakor så bjuder jag på ett kalasgott snabbtillagat
vitlöksbröd
.

Till detta höftar jag lite beroende på hur många jag ska göra,
men det du behöver är följande:

Ljust bröd (jag använder grekist lantbröd)
Smör
Salt
Vitlök
Persilja (fryst)

Blanda samman smör, salt, vitlök och persilja.
Bred ut vitlökssmöret på brödet.
Grädda på ca 200 grader grill i 10-15 minuter.

 

 

 

Sen jag började göra dessa så kommer jag aldrig mera att köpa dom där vitlöksbröden som är som baguetter som man lägger i ugnen och sen skär upp.

Dessa vitlöksbröden är inte bara snabba att gör dom är mycket godare.

 


Kommentarer
Postat av: svärmor

jag älskar vitlöksbröd, så nu förväntar jag mig att bli bjuden på d nädta gång jag kommer :)

2010-08-17 @ 23:17:49
Postat av: Anna

Klart att du kan bli svärmor lilla...=)

2010-08-18 @ 19:42:58
URL: http://annatestermat.blogg.se/
Postat av: Michaela

Vitlöksbröd som är så gott och enkelt :) Superbra förrätt :)

2011-04-08 @ 10:01:21
URL: http://michaelasmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0