Pastasås...


Idag har jag jobbat sent så det fick bli lite enkel mat och vad är enklare än pastasås?
Skulle ju desutom baka en kaka till mina fina kollegor tills imorgon för vi ska ha fredagsfika.
(Kommer att lägga upp bilder och recept under helgen på kakan.)


Men nu till den helt makalöst krämiga och goda pastasåsen vi åt idag:


PASTASÅS MED KASSLER
4 port

En bit kassler, mängd efter tycke
1 pkt bacon
1 pkt Cantadou Vitlöksost
1/2 purjolök
2 dl crème fraiche
2 dl grädde
Pasta rossa
Salt
Svartpeppar

Stek baconen knapriga och klipp i bitar, låt rinna av på hushållspapper.

Strimla purjolöken och fräs den i lite smör. Tillsätt kassler i små bitar och bacon. Rör ner vitlöksosten, crème fraiche och grädde. Smaksätt med kryddorna. Låt puttra en stund.

Servera med spagetti.

 

R och jag kom fram till att denna skulle passa hur bra som hälst utan kassler, men det är ju en smaksak, jag tycker det var kanongott med kassler, men jag kan tänka mig att äta utan, just för att få en snabblaggad rätt som dessutom inte blir så dyr om man utersluter kasslern.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Bonkan

Ååååh denna såsen måste jag testa göra ngn gång :)

2010-03-02 @ 19:14:10
URL: http://tessibonkaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0