Annas kycklinggratäng



HEJ!! det var ett tag sedan nu.
Jag har varit iväg på minisemester i Danmark och firat svärmors födelsedag, och nu ligger jag hemma och hostar halsen i småbitar och likaså huvudet...
Men nu kände jag att jag måste bjuda er på något gott!

För ett par veckor sedan skulle jag prova ett nytt recept, men en av produkterna som sklle varar med har utgått ur sortementet, så typiskt! Men jag lät mig inte nedslås för det utan gjorde en helt egenkomponerad middag som viasde sig blir så där jäkla god så man knappast inte tror att det är sant, så denna MÅSTE ni bara testa för det är vekligen så j***a gott...

Kycklingratäng ala' ANNA
4 port

3 dl okoktris (jag använder "boil in bag ris" 2 st)
4 kycklingfileer
Kycklingkrydda
½ purjolök
2 dl majs

1 paket Kelda 4 cheese
1 dl creme fraiche
½ dl grädde
Salt och peppar

Börja med att koka riset och bred sen ut det i en ungsfastform.
Skär under tiden kycklingen i mindre bitar och stek den med lite kycklingkrydda, fördela den sedan över riset.

Strimla purjon och strö den över kyklingen, likaså majsen.

Blanda samman kelda 4 cheese, creme fraiche och grädde och smaka av med salt och peppar.
Häll såsen i ungsformen.

Gratinera gratängen på 250 grader i ca 15 minuter.

Servera med en härlig sallad och vitlöksbröd!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0