Brownies



Igår hade jag ledig dag och passade på att göra massa nytta, som att gå en promenad, åka till optikern, handla frukost till min älskling och att städa i datorrummet och tvätta, jag klämde även in ett litet bak:


Så här såg denna lilla sötnos ut innan den åkte in i ugnen.

Och här följer receptet
(som ni bara måste prova om ni tycker om chocklad)

Dubbelchoklad brownies

115 g smör
110 g mörk choklad
3 dl socker
1 tsk vaniljsocer
1 krm salt
2 ägg
1 1/4 dl mjöl
2 msk kakao
50 g hackad mörk choklad
1 hackad dubbel daim

Smält smöret tillsammans med chokladen över att vattenbad.
Ta från värmen och rör nder socker, vaniljsocer och salt.
Blanda ner äggen och rör försiktigt ihop smeten.
Sikta kakao och mjöl och rör ner choklad och daimhacket.
Bred ut smeten i en mindre form, ca 20X30 cem.
Grädda mitt i ugnen på 180 grader i ca 30-35 minuter.

Denna lilla goding är underbar som den är, men med en klick grädde är det bara bättre!




BAKA OCH NJUT!

Kommentarer
Postat av: Fia

Mmmmmm, ja det såg inte så dumt ut :)

2010-03-11 @ 19:35:53
URL: http://flisanfisan.blogg.se/
Postat av: Bonkan

Ååååååh fyyy faaaan Anna :P

2010-03-12 @ 08:25:48
URL: http://tessibonkaan.blogg.se/
Postat av: Mamma

Den ser jättegod ut..Mmmm den får du göra en dag så kommer Pappa och jag och smakar...Pussar

2010-03-12 @ 16:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0