Goda biffar i härlig sås



Idag är jag verkligen trött!
Slutade jobbet tidigt idag och tur var det för jag somnade nästan på vilan med de stora barnan, har ingan aning vad sagan vi lysnade på handlade om... Men men... =)
Eftersom jag slutade tidigt tog jag och gjorde biffar idag, vilket jag alltid får för mig tar sån tid, men det gör det ju egentligen inte! Här har ni i alla fall receptet:

Chilibiffar i krämig sås
4 port



BIFFARNA
500 g blandfärs
1 dl chilisås
2 små pressade vitlökar
Salt
Svartpeppar
Grillkrydda
Smör att steka i

Blanda samman alla ingredienserna noga och forma till ca 8 st biffar och stek dom i smöret i en het panna.
Ta upp biffarna sålänge och börja med såsen i samma panna med stekskyn.

SÅSEN
1 burk creme fraiche karl-johan, timjan, citron
Ca 4 dl creme fraiche
½ dl grädde
1 dl vatten
1 köttbuljongtärning
Salt

Rör ner de båda creme fraiche sorterna, vatten, köttbuljongtärning, grädde och smaka av med salt.
Låt allt bubbla upp och lägg ner biffarna och låt den puttra med en stund.

Servera med klyftpotatis och grönsaker eller en sallad.




Kommentarer
Postat av: Bonkan

Ser jätte gott ut!

2010-03-15 @ 21:13:22
URL: http://tessibonkaan.blogg.se/
Postat av: åse

åhhh detta SÅG riktigt smarrigt ut!!

2010-03-16 @ 09:44:59
URL: http://www.mobilblogg.nu/kellran

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0