Godaste baguetten...



Idag ska jag bjuda på ett super gott och snabbt mellanmålsrecept. Fast R och jag äter det som middag ibland!
Ni måste bara testa detta ni kommer älska det:


Detta är vad som behövs:

Baguetter efter tycke (tillaga dessa enligt förpakningens anvisningar)
(R och jag brukar göra 3 stycken var)
Smör
Salladsblad
Tomat
Gurka
Rostbiff
Dijonsenap
Svartpeppar


Gör enligt följande:

Börja med att dela baguetten (men inte helt igenom, dela som ett korvbröd)


Bred på ett tunt lager smör.


Ett salladsblad per baguett är perfekt.


Sen tomat och gurka (vi brukar ha 2 skivor av varje)


En skiva rostbiff och en tun sträng med senap.


Strö över lite nymalen svartpeppar från kvarn.

FÄRDIGT!


Underbart, verkligen!

Men i vår lilla familj är det inte bara jag och R som är hungriga...:

...Utan även lilla Madiken.

Hoppas det ska smaka!
KRAM


Kommentarer
Postat av: Fia

Vad gulligt att du avslutade med den bilden :) Sötnosen madicken. Ser gott och enkelt ut :) Puss

2010-03-10 @ 19:41:13
URL: http://flisanfisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0