Snabbgjord lax

Idag ville jag inte stå i köket hela kvällen, men att äta god mat är superviktigt för oss, så jag grävde fram ett recept på lax ur min stora samling med obeprövade recept och efter en snabb titt på ingredienserna och tillagningen så var det att bra recept, snabbt och troligtvis gott...

Gott var det verkligen det kan jag lova, kommer bli en liten favorit här hos oss...

 

Lax i sweetchilisås

2 portioner

 

 

2 st portionsbitar lax

2 dl grädde

ca 3 msk sweetchilisås (detta är en smaksak)

1 msk pressad citron (jag använder pressad sitron på flaska)

1 vitlöksklyfta

Salt och peppar

 

Lägg laxen i en ugnsform.

Blanda grädde, sweetchili, citron och vitlök i en bunke och smaka av med salt och peppar. Häll blandningen över laxen och gratinera den på 200 grader i ca 20 minuter.

 

Vi valde att ha potatismos och gröna ärtor till detta, men ris funkar bra och en sallad. Allt är ju en smaksak!



Detta rekomenders starkt en vardag när man kommer hem sent och är trött...



Kommentarer
Postat av: Bonkan

Haha men Anna då!!! Räckte d inte med fisk på jobbet idag?? ;)

2010-03-04 @ 20:06:49
URL: http://tessibonkaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0