Världens godaste fläskfile



Mitt favoritkött är utan tvekan fläskfile.
Man kan göra så fruktansvärt mycket med fläskfile, allt från, gryta till pizza och 1000 saker där emellan.
Det receptet jag har att bjuda på idag är min kära sambos absoluta favorit, varje gång jag frågar honom vad han vill ha att äta under veckan, så ropar han ut detta receptet och lixom står och hopper lite av glädje.
Denna gången valde jag att bjuda på detta för att fira hans nya jobb som äntligen står klart för honom. Och gissa om han blev glad, han var som ett litet barn som får godis.

Receptet kommer från en underbar kollega som verkligen vet vad hon talar om... Tack Bitte!

Jag tar inga exakta mått när jag gör detta utan höftar lite, men dessa måtten är för 2-3 portioner:

200 g fläskfile i ca 2 cm skivor
10 champinjoner i bitar
1 burk creme bonjour vitlök
2 msk dijonsenap
3 dl grädde
salt och peppar

Bryn den skivade fläskfilen i en het panna och kryda med lite salt och peppar.
Fräs svampen i en egen het panna med smör så den får färg.
Blanda svampen med filen och slå över bonjouren, senap och grädde.
Låt att puttra ihop i någon minut.
Servera med ris och en härlig sallad.

 

 

 

Testa detta och bli lyckliga, för detta är gott, gudomligt gott!

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Mmmm...det ser supergott ut. Du har så fin blogg och fina kort...du är duktig du...puss

2010-03-08 @ 13:50:14
Postat av: Loulas Kök

Ser väldigt gott och en enkelt ut. Perfekt en fredagkväll!

2010-05-28 @ 11:46:34
URL: http://loulaskok.se
Postat av: simone

detta ska jag göra nu till middag,tack för receptet.

2012-02-28 @ 14:01:49
URL: http://smulansbakblogg.blogspot.com
Postat av: Melissa

Jag tycker att det är rätt svårt att göra en bra design till sin blogg - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin blogg!

2012-03-19 @ 00:39:29
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0